Hatalmasat emelkedett a harmadik negyedévben a HTC amerikai piaci részesedése és ezzel az okostelefon-piac legnagyobb szereplőjévé nőtte ki magát az értékesített készülékek volumenét tekintve. A július-szeptemberi időszakban 24%-os piaci részesedéssel rendelkezett a tajvani cég, ami 10 százalékpontos javulást jelent az előző év azonos negyedévéhez viszonyítva. A Samsung eközben 21%-os, az Apple 20%-os részesedést tudhatott magáénak, míg a BlackBerry gyártója, a Research in Motion részesedése már csak mindössze 9%-ra rúgott az amerikai okostelefon-piacon.
A HTC 2008-ban dobta először piacra első olyan saját márkás telefonját, amely a Google Android operációs rendszerével futott. Sikereit az Egyesült Államokban annak köszönheti, hogy rendkívül szoros kapcsolatot ápolt mindig az amerikai mobilszolgáltatókkal. Viszont a negyedik negyedévben az új iPhone 4S, illetve a Samsung új modelljei miatt piaci részesedést veszíthet a HTC, a menedzsment közölte, hogy két éve először az értékesítések csökkenésével nézhet szembe - írja a Bloomberg.
"Mivel az iPhone 4S még nem volt a piacon a harmadik negyedévben, nyílt egy lehetőség a többi okostelefon-gyártónak és a HTC ebből profitált" - kommentálta a hírt a RBS Asia szakértője, aki vételi ajánlást fogalmaz meg a HTC részvényeire. Hozzátette, hogy a HTC olcsóbban kínálja hasonló tudású felső kategóriás mobiltelefonjait, mint a Samsung. A Samsung pedig több modellt kínál az alsó kategóriás szegmensben, ennek eredményeként pedig átlagos értékesítési ára alulmarad a HTC-hez képest.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése