Statisztika

Minden, ami elektronika

Kezdhetjük?

Kezdeném a Battlefield 3-al.

Rápillantva a dátumra, bizony olybá tűnik, hogy a Battlefield 3 öt nap múlva berobban a világpiacra (és ahogy azt már megszokhattuk, rögtön azon napon jön is az első patch…), így hát gondoltam, most vagy soha, jöjjön egy kis összefoglaló.
(Még mielőtt belekezdenék, ajánlom szíves figyelmébe az erre tévedőknek a hónap elején írt bétatesztet.)

Először kezdeném a gépigénnyel, minden öröm elrontójával:
Minimális rendszerkövetelmény:
  • Operációs rendszer: 32-bites Windows Vista, Service Pack 2-vel
  • Processzor: Kétmagos CPU (Intel Core 2 Duo 2.4 GHz vagy Athlon X2 2.7 GHz)
  • Memória: 2 GB
  • Szabad hely a merevlemezen: 20 GB
  • Videokártya (AMD): DirectX10.1 kompatibilis, 512 MB VRAM-mal ellátott ATI Radeon 3000, 4000, 5000 vagy 6000 széria
  • Videokártya (nVidia): DirectX10.0 kompatibilis, 512 MB VRAM-mal ellátott nVidia GeForce 8, 9, 200, 300, 400 vagy 500 széria
Ajánlott rendszerkövetelmény:
  • Operációs rendszer: 64-bites Windows 7
  • Processzor: Négymagos CPU
  • Memória: 4 GB
  • Szabad hely a merevlemezen: 20 GB
  • Videokártya: DirectX11 kompatibilis, 1024 MB VRAM-mal ellátott VGA (nVidia GeForce GTX 560 vagy AMD Radeon HD 6950)
(megjegyzés: a Béta korrekten futott a minimum konfigban lévő processzorral).

Na de ennyit a techno blablából, térjünk rá a játék lényegi részére. Mint az a bétából kiderült, a játék alapjai (játékmódok, fejlesztések, unlockok) szinte egy az egyben átkerültek előző, Bad Company 2 című epizódból. Fegyverekből ötven darab lesz elérhető, amiket persze még kiegészítőkkel is felszerelhetünk. A Váloztatás az elődhöz képest az, hogy minden fegyvereknél külön-külön ki kell kioldani a kiegészítőket, ami nyilván jócskán megtoldja a játékidőt, és kiküszöböli az előd legnagyobb hibáját, vagyis azt, hogy az X-edik rangot elérve nem jutalmaz többet a játék, ergo sokkal kevésbé tartja fenn az érdeklődést.
A rombolhatóságot új szintre emelte a DICE. Már az előző részben is remekül festett, ahogy az ütközetek során az épületek a földdel váltak egyenlővé a tankok, kopterek és más robbanóeszközök áldásos tevékenysége folytán, azonban Itt már nem csak kis „fészereket”, kalyibákat és raktárakat lehet lebontatni, hanem a Caspian Border nevű pályán egy komplett rádióadó tornyot. Ezzel kapcsolatban ki is került egy áll-leejtős videó is a netre.

Ami viszont nem olyan jó hír, hogy úgy tűnik, az EA továbbra is köti az ebet a karóhoz, és körömszakadtáig ragaszkodik a Battlelog rendszeréhez, hiába annak, hogy minden létező oldalon ellenzik a leendő vásárlók, ezt a kezdeményezést.
Úgy mellesleg lesz single player rész is, és az elmondások szerint nem csak az elődökhöz képest fog ütni. Remek történetet (amiből már több könyv is előkészületben van), reálisnak ható eseményeket, sokkoló történéseket, bravúros coop módot ígér a DICE.
Ja és persze (mint mindig), most is tervbe van véve a Call of Duty sorozat lemosása a pályáról. Nos ha valamivel, akkor ezzel a játékkal van is esélye a trónfosztásra az EA-nek (és a saját digitális bazárjának, az Originnak a népszerűsítésére, mert a játékhoz kell az is).
Szóval akkor jövő hét kedden már lehet is kézbe venni az idei év egyik legnagyobb durranását, méghozzá igencsak barátságos áron (10000 a limited edition, ami tartalmazza a Battlefield 2 néhány felújított pályáját, és egy ezressel olcsóbb az alapváltozat).
Na kivel fogunk találkozni a digitális hadszíntereken?
Update: Időközben megjött a launch trailer is. Nézzétek, amíg még friss.

Egy kis telefon...

Melyik törik jobban?
Olvashattatok már egy összehasonlítást a két készülékről itt az Android Arénán, akkor az iPhone 4S és az SGS II hardveres képességeit vetettük össze. Most nézzük, hogy az Apple és a Samsung zászlóshajói, hogy állják meg a helyüket egy esetleges betonra érkezéskor. Bármikor előfordulhat, hogy a gravitáció győzedelmeskedik és talán ez a teszt arra lehet jó, hogy megtudjuk mire számíthatunk. Láthattok lejjebb egy videót amin különböző magasságokból dobják le a két telefont, és ennek a nem reprezentatív tesztnek a végén levonhatjuk a konklúziót…






Top 10 Android telefon

Arról, hogy egy adott telefonból pontosan hány darabot is értékesítettek, nagyon ritkán adnak ki adatot a gyártók és a szolgáltatók. Emiatt a telefonok népszerűségét csak közvetve lehet lemérni. Nem rossz módszer megnézni a felhasználókból álló közösségek aktivitását, de azért ennél lehet pontosabb képet kapni a palettáról.
A Google Analytics-nek hála, a honlap részletes statisztikái között a mobilok megoszlását is láthatják a weboldal-tulajdonosok. Világviszonylatban az appbrain.com adatait olvashatjátok, a magyar viszonyokról pedig mi más, mint az Android Aréna látogatóinak statisztikája ad egy kis áttekintést.
Galaxy S II térnyerése töretlen folytatódik, a dél-koreai gyártó nemrég jelentette be, hogy az első és a második generációs Galaxy S-ből összesen 30 millió darabot értékesítettek. Itthon az első négy szereplő nem változott, az ötödik helyre pedig a Galaxy 3 jött fel.
AppBrainAndroid Aréna
Samsung Galaxy S (9.4%)Samsung Galaxy S (9.0%)
Samsung Galaxy S II (8.9%)Samsung Galaxy S II (6.2%)
HTC EVO 4G (5.7%)Sony Ericsson Xperia X8 (3.5%)
HTC Desire (4.5%)Samsung Galaxy Mini (3.5%)
HTC Desire HD (3.8%)Samsung Galaxy 3 (3.1%)
Motorola Droid X (3.3%)Motorola Defy (3.0%)
Samsung Galaxy Tab (2.4%)HTC Desire HD (2.7%)
HTC Droid Incredible (1.9%)ZTE Blade (2.4%)
Sanyo Zio (1.7%)Sony Ericsson Xperia Arc (1.7%)
Samsung Galaxy Ace (1.6%)SE Xperia X10 mini pro (1.7%)

    iPhone 4 vs iPhone 4S sebességteszt


    Már egy hete meg akartam csinálni ezt a videót, de nem volt rá időm, ma viszont sikerült lencsevégre kapni, hogy mennyivel lett gyorsabb az új iPhone. Ennyivel:



    Elhunyt a C programozási nyelv atyja, Dennis Ritchie



    Steve Jobs halála kicsit elhomályosította a hírt, de mindenképpen szeretnénk megemlékezni mi is oldalunkon egy másik halálesetről. Október 13-án elhunyt a számítástechnika másik óriási jelentőségű zsenije is, Dennis Ritchie

    Ritchie a C programozási nyelv eredeti tervezője és fejlesztője volt, és központi szerepet játszott a Unix fejlesztésében is. Karrierjének nagy részét a Bell Labsnél töltötte. 1983-ban megkapta a Turing-díjat, 1999-ben pedig a National Medal of Technology-t. 

    A C és a Unix előtt a számítógépes világ annyira töredezett volt, hogy azt ma el sem tudnánk képzelni. Egyszerűen nem létezett olyan szoftver, ami több számítógépen futott volna. Mindent egyedileg kódoltak adott platformra, és a különböző platformokon teljesen eltértek a szabványok, még akár az olyan alapvető dolgokban is, mint hogy mekkora is legyen egy byte...

    Bármi is legyen az – szerver, telefonközpont, a billentyűzetem mikroprocesszora, amit épp most használok – felhasználja Ritchie munkásságát. Amit most olvasol egy PHP-ban fejlesztett CMS motor segítségével jut el a képernyődre. Természetesen a PHP-t is C nyelven fejlesztették. 



    „Ritchie befolyása Jobséval vetekszik, csak nem ennyire látványos.” – osztotta meg a Twitterén James Grimmelman, egy new-yorki egyetemi oktató.